Соціальний волонтерський проект «Від серця до серця»
(за напрямком «добро починається з тебе»)
Мета проекту: викликати в учнів ціннісне ставлення до ближнього свого, спонукати гімназистів до милосердних вчинків, людяності, любові. Прищепити і розвивати моральні почуття, міцні переконання, поводитись згідно з моральними нормами.
Проектний період: з вересня 2011 року по травень 2012 року.
Учасники проекту: гімназисти, педагог-організатор, гімназійний парламент, практичний психолог, класні керівники, заступник директора по навчально-виховній роботі, вихованці школи-інтернату, ветерани.
Мета проекту:
- Прагнення привернути увагу гімназистів до волонтерського руху;
- Спільний пошук нових моделей та рішень;
- Безпосереднє спілкування учасників проекту між собою;
- Отримання нових навичок та досвіду допомоги;
- Нові знайомства й можливість перебування в колі друзів-волонтерів;
- Розвиток колективізму, поняття дружби, взаємопідтримки;
- Організацію святкових програм до дня вчителя, дня святого Миколая, Різдва, Великодня.
Девіз проекту: «добро - не наука, а дія!»
Цільова стратегія проекту:
Актуалізація проблем дитинства в сучасному світі. Організація конкретних дій, направлених на вирішення існуючих проблем у сфері життя дітей, позбавлених батьківського піклування.
Провідна ідея проекту:
Привернути увагу громадськості до проблем дітей, позбавлених батьківського піклування.
Пріоритетні ідеї:
- Милосердя;
- Людяність;
- Гуманізм;
- Доброта;
- Толерантність;
- Небайдужість.
Стратегічне завдання проекту:
Розв’язання проблем дитинства: активізувати, сприяти позитивному рішенню через співпрацю волонтерів-гімназистів та вихованців і працівників школи-інтернату.
- Проект вирішує такі завдання:
- Налагоджує контакти з структурами, що залучені до проекту;
- Об’єднує зусилля дітей і дорослих у практичній діяльності і спілкуванні;
- Дає можливість дитині відчути причетність до розв’язання важливих проблем;
- Сприяє обміну досвідом і інформацією;
- Пропагує права дітей.
Основні характеристики, принципи побудови й участі в проекті:
Статус проекту:
Постійно діючий, соціальний. Здійснюється шляхом співпраці волонтерів – гімназистів та вихованців школи –інтернату.
Загальні принципи:
- Добровільність участі в проекті;
- Свобода спілкування;
- Партнерство, рівноправна співпраця дітей різного віку та дорослих;
- Повага до поглядів, ідей, підходів у діяльності учасників проекту.
Основні психолого-педагогічні і методологічні принципи проекту:
- Особистісно-діяльний підхід, визнання самоцінності особистості дитини, сприйняття її як суб’єкта діяльності;
- Партнерство, рівноправна співпраця, де голоси дітей та дорослих рівнозначні.
Основний метод проету – метод змістовної дії та позитивного результату.
Учасники проекту:
Учасниками проекту можуть стати гімназисти та вчителі, які відгукнуться на ідеї проекту, батьки гімназистів, рухи, спільні громадські організації.
Проект має свою символіку та атрибутику (вироблені й призначені на конкурсній основі):
- Емблему;
- Символ.
Засоби реалізації проекту:
- Матеріальна допомога дітям, ветеранам;
- Відвідування вихованців, творчі справи для них;
- Спільні рухові ігри, участь в акціях, справах тощо.
Обов’язки учасників проекту:
Відповідальний – Кумечко У.О. – педагог-організатор мукачівської гімназії.
Всередині проекту члени гімназійного парламенту волонтери поділяються за групами:
- «фінансисти» - відповідають з збір та розподіл коштів на реалізацію проекту (3 гімназиста);
- «волонтерський рух» - відповідають за підготовку та проведення вистав (5 гімназистів);
- «гравці» - відповідають за підготовку та проведення рухових ігор для дітей (2 гімназисти).
Допомогу в реалізаціях проекту здійснюють:
- Батьківська громада гімназії;
- Адміністрація.
Очікувані результати:
- Конкретна матеріальна допомога дітям та ветеранам та моральна підтримка;
- Позитивний вплив на волонтерів та дітей в процесі спілкування;
- Залучення учнів до благодійних акцій;
- Виховання в волонтерів-гімназистів високих моральних якостей.
Оцінка проекту:
- Оцінювання роботи волонтерів оцінюється раз в квартал самими учасниками проекту.
- Інформація про хід проекту подається у вигляді звіту, який готує відповідальна особа.
Бюджет:
Залежно від зібраних благочинних внесків учнями та батьками ліцею.
Циклограма проектної діяльності волонтерського руху «від серця до серця»
№ з/п |
Етапи діяльності |
Зміст діяльності |
Примітка |
1. |
Підготовка. Визначення теми і мети проекту, завдань, розподіл волонтерів за групами. Обґрунтування актуальності проблеми. Планування роботи. |
Учні: обговорення, визначення обов’язків. Практичний психолог, педагог-організатор: пропозиції щодо вибору проблеми . Учитель: мотивація, ознайомлення з положенням проекту. |
Вересень 2011 року |
2. |
Планування: Складання карти інтересів, визначення джерел; Встановлення критеріїв оцінки результату і процесу; Визначення мети проекту, дата реалізації. |
Учні: формулюють завдання і виробляють план дій. Учитель: коректує, пропонує, висуває пропозиції. |
Жовтень 2011 року |
3.
3.1 |
Реалізація проекту: Робота з
Відвідування школи-інтернату з метою залучення до спільних рухових ігор волонтерів та дітей. |
Учні: вивчають особливості спілкування з меншими дітьми, розробляють сценарій рухових занять. Проводять ігри, спілкуються з дітьми. Учитель: спостерігає непрямо керує діяльністю. Педагог-організатор, практичний психолог: Спостерігають, допомагають в організації ігор. |
Іі тиждень листопад 2011 року |
3.2 |
Збір коштів на проведення акції «святий Миколай! Ти мене не забувай!». Виступ перед вихованцями школи-інтернату з виставою «різдвяні наспіви!» передача подарунків дітям. |
Учні: збирають кошти, готують святкову програму, закупляють подарунки. Учитель: корегує діяльність гімназистів-волонтерів. |
І-ііі тиждень грудня 2011 року |
4. |
Відвідування школи-інтернату з виставою «новий рік – на поріг!». Передача дитячого харчування, засобів гігієни, тощо. |
Учні: підготовка вистави, костюмів. Учитель: координує фінансову діяльність учасників проекту. |
Iv тиждень грудня 2011 року |
5. |
Аналіз діяльності учасників проекту за і півріччя. |
Учні: аналізують зроблене, оцінюють свою діяльність. Учитель: корегує, радить. |
Кінець грудня 2011 року |
6. |
Проведення спільного заняття з малювання, ігри. |
Учні: готують ігри, малюють. Учитель: спостерігає, допомагає. |
Кінець січня 2012 року |
7. |
Обговорення на загальних зборах учасників проекту співпраці, визначення перешкод, проблем, пошуки їх вирішення. |
Учні: аналізують свою діяльність. Учитель: бере участь у колективному обговоренні, радить. |
І тиждень лютого 2012 року |
8. |
Відвідування школи-інтернату напередодні великодня (виготовлення крашанок, ігри). |
Учні, учитель та вихователі беруть участь у колективних іграх, конкурсах. |
Квітень 2012 року |
9. |
Подання й оцінка результатів (у вигляді письмового завіту ) та оцінка діяльності волонтерського руху. |
Учні та учитель обговорюють та оцінюють спільну діяльність, розробляють план дій на наступний проектний період. |
Травень 2012 року |