Проект «Шкільна родина»
(тандем родинних та освітніх традицій)
Мета проекту: забезпечення умов для продуктивної співпраці родини та школи шляхом розвитку шкільних та родинних традицій.
Проектний період: 2012 - 2013 н.р.
Учасники проекту:
Педагогічний колектив школи, батьківська громада.
Провідна ідея проекту: родина, школа, учнівський колектив, педагогічний колектив – партнери, які передають новому поколінню цінності, набуті попередніми поколіннями.
Стратегічні завдання проекту:
- Створення продуктивного творчого простору для реалізації проекту;
- Створення банку заходів по відродженню та збереженню сімейних та шкільних традицій;
- Щорічне проведення шкільних заходів спільно із батьківською громадою (звіт директора школи, день матері, день толерантності, спортивні змагання та ін.);
- Безперервна робота психологічного консультпункту щодо проблем батьків і дітей;
- Проведення анкетування, тестування, досліджень щодо подальшого розвитку проекту;
- Залучення батьків до вирішення шкільних проблем різного характеру;
- Створення благодійного фонду підтримки діяльності школи.
Загальні принципи:
- Добровільність;
- Партнерство, рівноправна співпраця учнів, батьків та педагогічного колективу;
- Повага до учасників проекту, підходів у їхній діяльності.
Мета проекту: забезпечити умови для продуктивної співпраці сім’ї та школи через розвиток шкільних, сімейних та національних традицій
Завдання проекту:
- Розробити сценарії сімейних свят, заходів та забезпечити їх проведення;
- Проводити спільні конференції, екскурсії, які б зміцнювали в свідомості учнів та їх батьків поняття родинного простору;
- Проводити консультації щодо організації загальних заходів;
- Залучати громадські організації до участі в проекті.
- Особливості даного проекту засновані на розвитку традицій школи, реалізації творчих здібностей учнів, батьків, що сприяє збереженню та укріпленню тандему сім’ї та школи.
- Даний проект направлений на створення в школі умов, які сприяють розвитку індивідуальності, її визнанні, самовираженні, спілкуванні, в психологічній підтримці, у взаєморозумінні батьків та дітей, у тісній співпраці учня та вчителя.
Очікувані результати:
- Збільшення кількості батьків, які беруть активну участь у житті школи;
- Організація та проведення спільних масових заходів;
- Створення «книги подяки», інформаційного стенду «шкільна родина»;
- Проведення психологічних консультацій для батьків та школярів протягом навчального року;
- Залучення випускників школи до тісної співпраці.
Механізми реалізації проекту:
Інформаційно-проектний етап:
- Розробка гімназійних заходів;
- Надання допомоги батькам з питань виховання дітей за допомогою сімейних традицій;
Проектно-конструктивний етап:
- Розвиток різноманітних форм співпраці гімназії та родини;
- Розвиток взаємодії в рамках спільних заходів;
Аналітико-перспективний етап:
- Моніторинг педагогічної компетентності батьків;
- Розробка методичних рекомендацій щодо родинного виховання;
- Активізація діяльності батьківської громади у вирішенні проблем з питань батьків і дітей;
- Передача досвіду на рівні району.
Циклограма проектної діяльності
№ п/п |
Етапи діяльності |
Зміст діяльності |
Примітка |
1. |
Підготовка. Визначення мети проекту, завдань, розподіл обов’язків. Обгрунтування актуальності проблеми. Планування роботи. |
Обговорення, визначення завдань, пропозицій по реалізації, ознайомлення з макетом проекту. |
Вересень 2012 року |
2. |
Планування: Складання плану роботи; Створення карти інтересів; Установлення критеріїв оцінки результату і процесу. |
Формулювання завдань, вироблення плану дій, корекція, пропозиції щодо планування. |
Жовтень 2012 року |
3. |
Збереження та введення традицій школи |
Створення книги про випускників школи |
Постійно |
4. |
Розвиток пізнавального інтересів школярів |
Зустріч з цікавими людьми нашого села, батьками учнів, випускниками школи |
Протягом 2012‑2013 н.р. |
5. |
Психологічні тренінги для батьків. |
Формування психологічно здорового клімату в сім’ї. |
Протягом 2012‑2013 н.р. |
6. |
Спільна діяльність у волонтерському русі |
Організація допомоги вихованцям дитячого будинку та благодійній лікарні у с.ракошино |
Протягом 2012‑2013 н.р. |
7. |
Розвиток творчого потенціалу учнів |
Виставки, конкурси, випуск стіннівок, плакатів. |
Протягом 2012‑2013н.р. |
8. |
Розвиток традицій родини та школи |
Організація сімейних свят («день матері», «кулінарія народів світу», «родинні світлини»). |
Постійно |
9. |
Виховання поваги до багатодітних родин |
Форум багатодітних родин школи |
Травень 2013 року ( до дня матері) |
10. |
Підвищення педагогічної компетентності батьків |
Круглі столи, тематичні бесіди, тренінги, анкетування. |
Постійно |
11. |
Організація спільного відпочинку учнів, батьків, педагогічного колективу |
Екскурсії туристичними стежками рідного краю |
Під час канікул 2012-2013 н.р. |
12.
|
Збереження шкільних традицій
|
Проведення традиційних шкільних свят та заходів |
Протягом 2012‑2013 н.р.
|
Проведення зустрічі з випускниками школи |
|||
13. |
Формування дослідницько-пошукових навичок – участь учнів у підготовці та захисті творчих та науково-дослідницьких робіт у ман за напрямами «історичне краєзнавство» |
Проектування творчих робіт. |
До січня 2013 року |
14. |
Збереження сімейних традицій. |
Презентації родинних раритетів, фотографій. |
Листопад 2012 року |
15. |
Подання й оцінка результатів, формулювання висновків. |
Обговорення. |
Травень 2013 року |
Перспективи розвитку проекту:
подальший розвиток проекту «шкільна родина» спрямований на оновлення виховної системи школи, створення в закладі виховного простору, де задіяні три сторони: батьки, учні і вчителі. Проект може бути доповнений збіркою сценаріїв, заходів, методичних рекомендацій.