Великолучківська

загальноосвітня школа I-III ступенів

Авторизація

Теги

    

Зараз на сайті

На сайті 67 гостей та відсутні користувачі

Фільтр
  • Спортивне свято

    «Здорове тіло – завжди в русі !»  Під цим гаслом в нашій школі проходять уроки фізкультури та спортивно-масові змагання. Цього року в нас започатковано традицію спортивних зустрічей між збірними командами учнів та вчителів школи.

     

  • Тиждень англійської мови

     

    «Studying foreign languages enriches the native language»(«Вивчення іноземних мов збагачує рідну мову»). Під таким девізом з 17 по 21 грудня у школі проходитиме Тиждень англійської мови (EnglishWeek).

     

  • Тиждень прав людини

     

    З 10 по 15 грудня у школі проходив Тиждень прав людини. В рамках цього Тижня були проведено обговорення Загальної Декларації прав людини ( 10-11 класи),  бліц – конкурс на знання прав людини і громадянина відповідно до Конституції України ( 9 класи). На годинах класного керівника у 1-11 класах додатково було опрацьовано права та обов’язки учнів

     

  • Свято здоров’я у групі продовженого дня

    Відповідно до плану роботи шкільного методичного об’єднання вихователів ГПД було проведено відкрите виховне заняття «Здоров’я – найбільший скарб» (вихователь ГПД Панкулич Світлана Юріївна)

    Мета заняття: пропагувати здоровий спосіб життя; формувати негативне ставлення до шкідливих звичок; розвивати почуття відповідальності за збереження свого здоров’я та інших людей.

     

  • Апробація тестових завдань ЗНО 2013

    З метою визначення якості тестових завдань й підготовки випускників загальноосвітніх навчальних закладів до зовнішнього незалежного оцінювання на базі Великолучківської ЗОШ І – ІІІ ступенів було проведено апробацію тестових завдань з  біології.    

    В апробації взяли участь 120 випускників загальноосвітніх навчальних закладів Мукачівського району. Учасниками апробації були учні Великолучківської, Горондівської, Страбичівської, Чинадіївської ЗОШ І – ІІІ ступенів. Для виконання учням було запропоновано 30 завдань, які мали по чотири варіанти відповіді, де лише один правильний, про що треба було зробити відмітку в бланку відповідей згідно з інструкцією. Завдання охоплювали матеріал шкільного курсу  біології з 7 по 11 клас. Перед початком апробації з учнями та вчителями провела розмову відповідальна за проведення ЗНО в Закарпатській області Мегела Любомира Іванівна та відповідальний за ЗНО в Мукачівському районі Ващенок Микола Миколайович.

  • Адміністрація школи

     

    Рубіш Надія Іванівна

    Директор школи;

    вчитель української мови і літератури

    Проблемне питання 

    «Принцип науковості у викладанні української мови та літератури в школі»

    Кредо

    « Життя це наш обовязок творити, де творчий кожен день і кожна мить!»

    Рубіш Віра Миколаївна
    Заступник директора з навчально-виховної роботи;

    вчитель інформатики

    Проблемне питання

    «Використання ІКТ на уроках інформатики»

    Кредо

    «Успіху досягає той, хто його прагне»

    Теличка Світлана Юріївна
    Заступник директора з навчально-виховної роботи;

    вчитель математики

    Проблемне питання

    «Виховання інтересу до вивчення математики шляхом впровадження різних видів робіт та інтерактивних методів»

    Кредо

    «Учитель вічний учень»

    Габовда Надія Емерихівна
    Заступник директора з виховної роботи;

    вчитель російської мови і літератури

    Проблемне питання

    « Естетичне виховання учнів на уроках світової літератури»

    Кредо

    «Храни меня, Господь, Кому я верю, Кому не верю

    Тех остерегусь сама »

    Кабацій Іван Васильович
    Заступник з господарської роботи

    Кредо

    "Немає нічого, що не далося б працею"

    Голод Іванна Іванівна

    Педагог-організатор

    Проблемне питання

    «Формування ціннісного ставлення до себе»

    Кредо

    «Завжди пізнавати світ і себе, навчати цьому інших»

    Катрич Олеся Іванівна

    Психолог

    Проблемне питання

    "Адаптація дітей до навчально-виховного процесу"

    Кредо

    "Сенс життя не в тому, щоб чекати, коли закінчиться гроза, а в тому, щоб вчитися танцювати під дощем"

     

  • Рекомендації щодо організації правильного режиму дня першокласника

    1. Правильно обладнайте робоче місце дитини

     Робочий стіл повинен стояти в найтихішій кімнаті, щоб дитину ніщо не відволікало під  час  роботи. Робочий стіл ставиться ближче до вікна так, щоб світло падало зліва. Якщо дитина зростом від 120 до 129 см, стіл має бути заввишки 59 см, від 130 до 139 см – 62 см, від 140 до 149 см – 68 см. Треба стежити, щоб ноги дитини спиралися всією ступнею на підлогу або підніжку стола.

    Потрібна настільна лампа, яку також ставлять ліворуч. Досить зручними є лампи   з кронштейном  , висоту та положення яких можна регулювати. Лампа не повинна бути занадто яскравою. Лікарі-гігієністи рекомендують зелений абажур, оскільки цей колір найменше стомлює зір.

    Для зручності читання та списування можна купити книжкову підставку.

    Краще не купувати такий стілець, що крутиться, оскільки це перешкодить дитині під час письма. Стілець повинен бути зручним, з високою спинкою, що відповідає зросту дитини. Різниця між висотою стола і стільця – від 2 до 27 см. Відстань від очей до поверхні стола 35 см., між грудьми і столом відстань має дорівнювати ширині долоні.

    Поруч зі столом доцільно помістити маленьку шафку або настінну полицю де зберігатимуть підручними та зошити.

    На  стіну варто повісити календар, розклад уроків, а також алфавіт із друкованими літерами.  –  ця підказка дуже допоможе учневі на першому етапі навчання.

    2. Правильне харчування обов’язкове

     Хороший сніданок дуже необхідний. Приготуйте теплу їжу: кашу, омлет, запіканку, сирники. Корисні речовини надходять в кров, і та у свою чергу живить мозок, який буде активно працювати. Як перекус в школі давайте дитині з собою галетне печиво і яблуко.

     3. Проводжайте дитину теплими словами з побажанням гарного дня

     Не прощайтеся з дитиною фразами – дивись не балуйся», «веди себе добре», «щоб сьогодні не було поганих оцінок» , «якщо ти зробиш, то …» і т.д , дитина не комп’ютер щоб її такими фразами програмувати. Побажайте краще удачі, та підбадьорте, якщо знаєте що сьогодні такий важкий день для вашої дитини.

     4. Навчить своє чадо «тримати спину»

     Для цього привчайте дитину щодня виконувати 10 простих вправ.

    •  Нахили. Початкове положення — сидячи з витягнутими вперед ногами на підлозі. Потрібно спробувати нахилитися якнайнижче і обхопити руками пальці ніг. Піднятися в початкове положення і повторити 5 разів.
    •  Махи ногами. Початкове положення — лежачи на правому боці, права рука під головою, ліва перед собою. Повільно піднімати рівну ліву ногу вгору й опускати 15 разів. Повторити вправу для правої ноги, перекинувшись на лівий бік.
    •  Книга. Початкове положення — вис на шведській стінці. Сідницями і спиною потрібно щільно торкатися в стіні. Повільно підняти рівні ноги, не відриваючи сідниць, повторити 5 разів.
    •  Йог. Початкове положення — поза йогів із зімкнутими ступнями ніг. Тримати спину прямо і сидіти 15-20 секунд, розслабитися і повторити 7 разів.
    •  Сонечко. Поставте малюка впритул до рівної стіни, стежачи за тим, щоб він торкався стіни трьома точками — плечима, сідницями і п’ятами. Руки підняти вгору і повільно опускати в сторони по колу, не відриваючи від стіни. Повторити 5-7 разів.
    •  Стільчик. Початкове положення те ж, руки вздовж тулуба, долонями до стіни. Повільно, не відриваючи тіла, ковзати по стіні, намагаючись сісти. Повторити 5-7 разів.
    •  Замок. Початкове положення — стоячи. Відвести одну руку за голову, другу — за лопатки, спробувати зімкнути руки або як можна більше наблизити їх одне до одного. Повторити 5-7 разів.
    •  Ванька – встанька. Початкове положення — лежачи на спині. Плавно, намагаючись тримати спину рівною, піднятися в положення сидячи. Опуститися, повторити 5-7 разів.
    •  Човник. Початкове положення — лежачи на животі. Руки відвести назад, підняти голову і плечі і повільно відірвати від підлоги ноги. Затриматися в такому положенні 5 секунд, опуститися, повторити 5 разів.
    •  Полумостік. Початкове положення — лежачи на спині, ноги зігнуті в колінах. Зробити вдих і повільно підняти таз, щоб утворювалася пряма лінія. Затриматися на пару секунд і на видиху опустити таз. Повторити 7 разів.

     5.Слідкуйте за зором дитини

     Включіть в раціон чорні ягоди, риб’ячий жир, печінка, морквяний сік з оливковою олією — вони багаті вітаміном А, який покращує зір, знімає втому з очей.

     Під час виконання домашніх завдань, стежте, щоб кожні 20 хвилин у дитини була перерва. У цей час краще робити очну гімнастику: нехай малюк постане біля вікна, зосередиться на намальованою на ньому точці і рахує до 10.

     Комп’ютерні ігри сильно напружують зір.

     6. Слідкуйте за вчасним виконанням домашнього завдання

     Оптимальний час для домашнього завдання — 15-16 годин. Починати з самого важкого, поки увага на висоті. І не намагайтеся зробити все уроки відразу, не перевантажуйте дитину. Тривалість безперервного читання не повинна перевищувати 8 хвилин, а оптимальна тривалість безперервного письма — 2 хвилини. Крім цього, через кожні півгодини занять потрібно робити 5-хвилинну гімнастику для рук. Згадайте старий віршик: «Мы читали, мы писали, наши пальчики устали» і стискайте пальці разом з дитиною.

     7. Слідкуйте за режимом сну

     Сон першокласника становить 11-12 годин на добу, при цьому шестирічкам необхідний 1-2-годинний денний сон. Не забувайте провітрювати кімнату перед сном

     8. Частіше хваліть

     Спілкуйтеся зі своїм першокласником, уважно слухайте його розповіді про школу, обговорюйте всі події, що відбуваються в його житті. Частіше хваліть малюка, він потребує вашої підтримки. Заохочуйте кожне маленьке і велике досягнення: справа в тому, що особливо у віці 6-7 років діти орієнтовані на реакцію дорослих.

     9. Не перевантажуйте портфель

     Перевантаження багаті поганою поставою, сколіозом. Тому стежте, щоб шкільний портфель вашої дитини не був перевантажений.

     10. Поцікавтеся до якої групи здоров’я відноситься ваша дитина

  • Десять заповідей для батьків майбутнього першокласника

    1. Починайте “забувати” про те, що ваша дитина маленька. Давайте їй посильну роботу вдома, визначте коло її обов’язків. Зробіть це м’яко: “який ти в нас уже великий, ми навіть можемо довірити тобі помити посуд”.
    2.  Визначте загальні інтереси. Це можуть бути як пізнавальні інтереси (улюблені мультфільми, казки, ігри), так і життєві (обговорення сімейних проблем).
    3.  Залучайте дитину до економічних проблем родини. Поступово привчайте порівнювати ціни, орієнтуватися в сімейному бюджеті (наприклад, дайте гроші на хліб і на морозиво, коментуючи суму на той і на інший продукт).
    4.  Не лайте, а тим більше — не ображайте дитини в присутності сторонніх. Поважайте почуття й думки дитини. На скарги з боку навколишніх, навіть учителя або вихователя, відповідайте: “Спасибі, ми обов’язково поговоримо на цю тему”.
    5.  Навчіть дитину ділитися своїми проблемами. Обговорюйте з нею конфліктні ситуації, що виникли з однолітками і дорослими. Щиро цікавтеся її думкою, тільки так ви зможете сформувати в неї правильну життєву позицію.
    6.  Постійно говоріть з дитиною. Розвиток мовлення — запорука гарного навчання. Були в театрі (цирку, кіно) — нехай розповість, що більше всього подобалося. Слухайте уважно, ставте запитання, щоб дитина почувала, що це вам цікаво.
    7.  Відповідайте на кожне запитання дитини. Тільки в цьому випадку її пізнавальний інтерес ніколи не вгасне.
    8.  Постарайтеся хоч іноді дивитися на світ очима вашої дитини. Бачити світ очима іншого — основа для взаєморозуміння.
    9.  Частіше хваліть вашу дитину. На скарги про те, що щось не виходить, відповідайте: “Вийде обов’язково, тільки потрібно ще раз спробувати”. Формуйте високий рівень домагань. І самі вірте, що ваша дитина може все, потрібно тільки допомогти. Хваліть словом, усмішкою, ласкою й ніжністю.
    10.  Не будуйте ваші взаємини з дитиною на заборонах. Погодьтеся, що вони не завжди розумні. Завжди пояснюйте причини ваших вимог, якщо можливо, запропонуйте альтернативу. Повага до дитини зараз — фундамент шанобливого ставлення до вас тепер і в майбутньому.
  • Дітей необхідно забезпечити необхідним шкільним приладдям

    1. Спортивна форма та взуття, змінне взуття
    2. Портфель. (Портфель має бути легким,  зручним  і не дорогим. Узагалі, не варто купувати школяреві щось дороге,  аби потім не шкодувати про несподівано загублену річ. Усередину портфеля обов’язково помістіть «візитну картку» з вашим ім’ям і телефоном – на випадок, якщо портфель загубиться. Подбайте, щоби на портфелі і одязі дитини були світові відбивачі, це необхідно задля безпеки вашого школярика, коли він у сутінках переходитиме проїжджу частину)
    3. Пенал (Пенал краще вибирати невеликий і зручний, щоб дитина в ньому не заблукала. У пеналі  (якщо вчитель не запропонує щось інше) мають бути, дві сині ручки, два прості олівці (зручні олівці із маленькими гумками), точила, гумка і коротка лінійка. Окремо можна покласти пенал із кольоровими олівцями.
    4. Кулькова  ручка (Ручки для письма повинні бути неважкими. Дослідження показали, що  збільшення ваги ручки навіть на один грам стомлює руку, іноді дітям зручніше писати товстими ручками зі спеціальною шорсткою гумкою  за яку  зручніше «вхопитися» пальцями. Досвідчені мами радять купити побільше простої дешевої канцелярії (простих олівців, ручок, точилок  і гумок); щоби не бігти стрімголов за покупкою в неділю увечері)
    5. Лінійка, простий олівець, гумка, точилка
    6. Кольорові олівці
    7. Фломастери
    8. Зошити: в клітинку – 10 штук; в косу лінійку з додатковими лініями – 10 штук (Перш, ніж купувати зошити поговоріть з учителем. Деякі вчителі вважають за краще, щоб у класі панувала одноманітність. Коли ви дізнаєтеся, які  зошити вам потрібні, купіть відразу багато, про  запас. На уроках письма в початкових класах учні зазвичай пишуть у зошитах у тонку лінійку. Коли вони будуть переходити на широку лінійку  – вирішує вчитель)

    Створити папку для трудового навчання

    1. Папка
    2. Альбом для малювання (цупкий папір)
    3. Кольоровий картон
    4. Кольоровий папір
    5. Клей-олівець ПВА
    6. Ножиці
    7. Пластилін
    8. Дощечку під пластилін
    9. Стеки до пластиліну
    10. Місцевий природний матеріал
    11. Обгортки для зошитів
    12. Обгортки для підручників

    Гуртом буде проводитись закупівля індивідуальних посібників, зошитів з друкованою основою

  • Прийом дітей до 1 класу

    Прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів здійснюється відповідно до наказу Міністерства освіти  і науки України від 07.04.2005 року №204 «Про прийом дітей до 1 класу загальноосвітніх навчальних закладів», у якому зазначено, що:

    1. До 1 класу загальноосвітнього закладу зараховуються діти, як правило, з 6 років.
    2. Прийом дітей до 1 класу навчального закладу здійснюється відповідно до території обслуговування.

    Для зарахування дитини до 1 класу батьки надають такі документи:

    • заяву на ім'я директора школи;
    • копію свідоцтва про народження дитини;
    • медичну картку встановленого зразка.

    /Має бути картка профілактичних щеплень, лабораторні обстеження, огляд лікарями-спеціалістами та заключення педіатра про готовність дитини до навчання в школі. Ці заключення скріплюються трьома печатками:

    • педіатр
    • завідуючий поліклінікою
    • печатка лікувальної установи.
  • 9 листопада - ДЕНЬ УКРАЇНСЬКОЇ ПИСЕМНОСТІ ТА МОВИ

    9 листопада в Україні відзначається День української писемності та мови. Це свято було встановлене Указом Президента України в 1997 році і відзначається щороку в день вшанування пам'яті Преподобного Нестора, послідовника творців слов'янської писемності Кирила і Мефодія, монаха Києво-Печерського монастиря (бл. 1114 р.), давньоруського письменника і літописця, одного з авторів "Повісті временних літ".

    Урочисто відзначили це свято  і в нашій школі. У цей день було проведено виставку учнівських плакатів під девізом «Є мова – є майбутнє!», у бібліотеці організували виставку нових надходжень художньої літератури та періодичних видань «Українська писемність і мова: історичні витоки становлення й розвитку». Літературно-музичну композицію «О слово рідне, хто без тебе я?!» підготували з учнями 1-4 класів вихователі ГПД. З учнями 5-11 класів вчителі української мови та літератури провели мовні вікторини та конкурс на кращого читця  поезії «Із слова починається людина, із мови починається мій рід». А після уроків у кабінеті української мови та літератури зібралися знавці рідної мови – у школі відбувся І (шкільний) етап Міжнародного конкурсу знавців української мови імені П.Яцика. День української писемності та мови став справжнім святом для кожного учня школи.

  • 5 грудня - Міжнародний день волонтерів

    Сьогодні в нашій школі відзначали Міжнародний день волонтерів. У нашій школі  працює волонтерський загін «Милосердя» з числа учнів  5-9 класів. Саме його активісти  організовували проведення акції «Милосердя» в школі. Волонтери постійно відвідують вдома одиноких людей похилого віку, виконують їх доручення, допомагають по господарству. Також учасники волонтерського загону проводять пошукову роботу з історії рідного села, доглядають за  пам’ятниками загиблим воїнам-односельчанам, Т.Г.Шевченку, двічі Герою Соціалістичної праці Г.М.Ладані. Щороку вони беруть участь у зльотах, що відбуваються на базі Музею партизанської слави у с.Бабичі.

    Цікаво знати

    Міжнародний день волонтера  було започатковано Організацією Об'єднаних Націй у 1985 році, і в даний час відзначається в 125 країнах.

  • Акція „Милосердя”

    Щороку, починаючи з 1999 р., у нашій школі проводиться благодійна акція „Милосердя”, приурочена до Міжнародного дня громадян похилого віку та Міжнародного дня інвалідів, що відзначаються відповідно 1 жовтня та 3 грудня. Учні та вчителі  школи – щедрі і  доброзичливі, тому завжди відгукуються на прохання про допомогу тим, хто її потребує. От і нещодавно завершилася  в школі  чергова акція «Милосердя», метою якої був збір коштів та продуктів харчування для лікарні Червоного Хреста у с.Ракошино. В акції взяли участь всі учні школи, їхні батьки та вчителі. Спільними зусиллями для нужденних було зібрано продуктів харчування (картопля, цибуля, часник, перець, морква, капуста, буряки, горіхи, яблука та ін. городина, цукор, крупи, сіль, борошно, консервація – компоти, варення, салати) на загальну суму 7 800 грн. Крім того, з ініціативи учнів було проведено благодійний осінній ярмарок - розпродаж квітів, вирощених власними руками. 900 грн, які були вторговані на ярмарку, діти теж передали у лікарню. Найбільш активними були учні 1-Г, 3-А,Б,В, 5-В, 7-Б,7-В,  8-В класів (класні керівники Глагола М.Ю., Федак О.І., Бубряк Л.П., Драга О.І., Лешко Н.Ю., Драга Н.І., Балог Т.І.,  Гунтинович О.В.).

  • Відкритий урок з алгебри у 7-А класі на тему «Арифметичні дії над многочленами»

    Відповідно до плану роботи шкільного методичного об’єднання вчителів фізико-математичного циклу предметів було проведено відкритий урок з математики у 7-А класі на тему «Арифметичні дії над многочленами» (учитель Драга Наталія Іванівна). Тип уроку – урок узагальнення і систематизації знань (урок–подорож “Сходинками до знань”). Мета уроку: систематизувати, узагальнити й поглибити знання і уміння та навики учнів з даної теми; розвивати увагу, пам’ять учнів, уміння аналізувати, порівнювати, розвивати культуру математичних записів; виховувати взаємоповагу та позитивне ставлення до навчання. Весь урок пройшов під девізом «Немає іншої науки, яка б дивувала своїх прихильників стількома приємними несподіванками, або так само підносила їх крок за кроком на дедалі вищі сходинки творчого мислячого буття, як математика»  (Дж. Сільвестр).

    Епіграфом до уроку став античний афоризм «Той, хто не знає, – хай навчиться, а хто знає – повторить ще раз».

    Учителька використала різні методи і види роботи: колективна робота, робота з підручником, самостійна робота, самооцінка, робота в парах і групах, усні вправи.  Доречним було використання на уроці ІКТ (медіапрезентація), що дозволило оптимально  систематизувати, узагальнити й поглибити знання і уміння та навики учнів та раціонально використати кожну хвилину уроку.

    Прийоми мотивації та організації навчальної роботи учнів продовж уроку сприяли створенню такої ситуації, при якій учні відчувають задоволення від своїх успіхів у навчанні.

    Мети уроку досягнуто. З матеріалами відкритого уроку можна ознайомитися в категорії Вчителям (На допомогу вчителю)

  • Права та обов'язки

    Сімейний Кодекс України

    Ст. 141 Батько і мати мають рівні права та обов'язки щодо дитини, незалежно від того, чи перебувають вони у шлюбі.

    Ст. 150 Батьки зобов'язані:

    1. Виховувати дитину в дусі поваги до прав інших людей, любові до свого народу;

    2. Піклуватися про здоров'я дитини, її фізичний, духовний та моральний розвиток;

    3. Забезпечити здобуття дитиною повної загальної освіти; .

    4. Поважати дитину. Забороняється будь-яка експлуатація дитини батьками, фізичні покарання та покарання, які принижують гідність дитини.

    Ст. 152 Право дитини на належне батьківське виховання забезпечується системою державного контролю.

    Ст. -157 Питання виховання дітей вирішуються спільно. Той з батьків, хто проживає окремо від дитини, зобов'язаний брати участь у її вихованні і має право на особисте спілкування, якщо таке спілкування не перешкоджає нормальному розвитку дитини. Якщо батьки не можуть дійти згоди щодо участі у вихованні, то порядок визначається органом опіки та піклування. У випадку, якщо батьки не підкоряються рішенню органу опіки, то кожен з батьків має право звернутися в суд для вирішення суперечки.

     Відповідальність батьків за виховання дітей:

     Кодекс про адміністративні правопорушення

    • ст. 184 ч. 1 Ухиляння батьків від виконання обов'язків по забезпеченню необхідних умов життя, навчання і виховання неповнолітніх дітей - попередження або штраф (1-3 неоподатковувані мінімуми). ст. 184 ч.2 Ті ж дії, скоєні повторно протягом року, після накладання покарання -штраф (від 2-4 неоподатковуваних мінімумів).
    • ст. 184 ч. З Якщо неповнолітній скоїв адміністративне правопорушення у віці від 14 до 16 років, на батьків накладається штраф (3-5 неоподатковуваних мінімумів громадян).
    • ст. 184 ч. 4 Скоєння неповнолітнім дій, що передбачені Кримінальним Кодексом, якщо він не досяг віку кримінальної відповідальності тягне за собою накладання штрафу на батьків (10-20 неоподатковуваних мінімумів). Всі штрафні санкції накладаються тільки в судовому порядку і сплачуються в банківських установах.
    • Відмова батьків від дитини є неправозгідною, суперечить моральним засадам суспільства (ст. 155 Сімейного Кодексу).

    Батьки не можуть відмовитися від своїх прав та обов'язків, вони можуть втратити їх у судовому порядку.

    • Батьки можуть бути позбавлені батьківських прав, якщо буде встановлено, що вони ухиляються від виконання батьківських обов'язків по вихованню дітей, не забрали дитину з пологового будинку, жорстоко поводяться з дітьми, є хронічними алкоголіками чи наркоманами, вдаються до експлуатації дитини, примушують до жебракування та бродяжництва (ст. 164 Сімейного Кодексу). Злісне ухилення батьків від виконання обов'язків щодо здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою для позбавлення батьківських прав (спи 47 Закону України «Про загальну середню освіту»).
    • У виняткових випадках, при безпосередній загрозі для життя і здоров'я дитини, орган опіки та піклування (виконком) або прокурор мають право постановити рішення про негайне відібрання дитини у її батьків (ст. 170 Сімейного Кодексу), Злісне невиконання батьками встановлених законом обов'язків по догляду за дитиною, що спричинило тяжкі наслідки, - карається обмеженням волі на строк від 2 до 5 років або позбавленням волі на той самий строк (ст. 166 Кримінального Кодексу України). Але допускається поновлення у батьківських правах (спи 169 Сімейного Кодексу України), якщо батьки змінили поведінку, і поновлення в правах є в інтересах дітей.

     Десять заповідей батькам: 

    1. На навчайте того, в чому Ви самі необізнані.
    2. Не сприймайте дитину як свою власність, не ростіть її для себе. Ваша мета - виростити її для життя серед людей.
    3. Довіряйте дитині. Залишайте за нею право на власні помилки, тоді дитина навчиться їх самостійно виправляти.
    4. Не ставтеся до дитини зневажливо. Дитина повинна бути впевнена у своїх силах.
    5. Будьте терплячими. Ваша нетерплячість - ознака слабкості, показ Вашої невпевненості в собі.
    6. Будьте послідовні у своїх вимогах. Пам'ятайте, твердість лінії у вихованні досягається не покаранням, а стабільністю обов'язкових для - виконання правил, спокійним тоном спілкування.
    7. Дозволяйте дитині відпочивати від розпоряджень, наказів, зауважень. Нехай вона вчиться розпоряджатися собою.
    8. Виключіть із своєї практики вислів: «Роби, якщо я наказав». Поясніть, що це треба зробити тому, що це принесе користь. Дитина має звикнути до того, що діяти треба не за наказом, а тому що це доцільно, потрібно для когось. "
    9. Не порівнюйте свою дитину з сусідською. Порівнюйте, якою вона була вчора І ЯКОЮ Є СЬОГОДНІ.
    10. Ніколи не кажіть, що ніколи виховувати свою дитину, це означає, що Вам ніколи її любити.
  • 1 ГРУДНЯ – ВСЕСВІТНІЙ ДЕНЬ БОРОТЬБИ ЗІ СНІДОМ

    1 грудня увесь світ відзначав день боротьби зі СНІДом та порозуміння з ВІЛ-позитивними людьми.  Його було започатковано з 1988 року після того, як на зустрічі міністрів охорони здоров’я всіх країн прозвучав заклик до соціальної терпимості і розширення обміну інформацією щодо ВІЛ/СНІД.
    Як повідомило Мукачево.net, за 10 місяців 2012 року в Закарпатській області зареєстровано 68 нових випадків інфікування ВІЛ.  Діагноз СНІД  встановлено 27 особам. Станом на 01 листопада 2012 року на диспансерному обліку перебувають 278 ВІЛ-інфікованих осіб, із них 35 – хворі на СНІД. Дітей, народжених ВІЛ-інфікованими матерями, – 30, в т.ч. у 25 дітей діагноз ВІЛ-інфекції в стадії підтвердження, іншим 5 встановлено діагноз СНІД.

    У зв’язку з цим питання просвітницької роботи набуває особливої актуальності. У нашому навчальному закладі значну просвітницьку роботу проводять учасники Школи сприяння здоровому способу життя в рамках просвітницької програми «Рівний – рівному» ( керівник – учитель біології Рубіш Т.М.): це і випуск валеологічних листівок, організація виставок плакатів та науково-популярної літератури відповідної тематики, проведення тренінгів тощо. Розмову зі старшокласниками провела і  лікар-педіатр дільничної лікарні с.В.Лучки Клованич Ганна Юріївна.  У ході розмови йшлося про людей, які хворіють на СНІД, проблеми в подоланні недуги, лікування ВІЛ-інфікованих, формування толерантного ставлення суспільства до таких людей, а також про те, як уберегтися від інфікування.

  • Місячник безпеки життєдіяльності

    Питання підготовки школярів до самостійного життя у світі, де кількість надзвичайних ситуацій постійно зростає, екологічна ситуація з кожним роком погіршується, є надзвичайно актуальним. Статистика свідчить, що 80% усіх аварій та катастроф трапляється за несвідомих дій людини. Головною причиною такого становища є незнання правил власної безпеки, невміння передбачити небезпечні ситуації та їх уникати, а також низький рівень самосвідомості населення, підвищувати який необхідно з дитячих років. Тому важливо з раннього віку формувати у дітей свідоме розуміння цінності власного життя та здоров’я, особистої відповідальності за них. Виховання здорового покоління зі сформованою культурою поведінки, із засвоєним алгоритмом дій в умовах конкретної надзвичайної ситуації – такою була мета проведеного в школі Місячника безпеки життєдіяльності.

    Педагогічним колективом було проведено комплекс заходів, спрямованих на збереження життя та здоров’я учнів, а також запобігання нещасних випадків у школі та за її межами; формування умінь і навичок чітко діяти у надзвичайних ситуаціях для захисту свого здоров’я та життя; виховання та розвитку високих морально-психологічних якостей: відваги, витримки, ініціативи та кмітливості, взаємовиручки. Це бесіди, виставки малюнків і плакатів, класні години, вікторини за темами: «Перша допомога в разі травматизму», «Правила поведінки на дорозі», «Як запобігти пожежі», «Вогонь – ворог, вогонь – друг», «Профілактика отруєнь», «Шкідливі звички, їх наслідки та профілактика», «Соціальна небезпека в місцях проживання». Проведені заходи допомогли сформувати в школярів пріоритет здорового способу життя; познайомили учнів з основними принципами та закономірностями життєдіяльності людини в природному й соціальному середовищі, спрямованими на збереження життя й зміцнення здоров’я; навчили    методам самозахисту в умовах існування загрози для життя.