Мета проекту: створення комфортного середовища, що максимально сприяє успішності навчально-виховного процесу, забезпечує виконання вимог до охорони здоров’я, безпеки діяльності вчителя та учнів.
Проектний період: вересень 2012 року – травень 2013 року
Учасники проекту: адміністрація, вчителі – завідуючі кабінетами, учні школи, батьківські комітети класів
Керівник проекту: директор школи Рубіш Н.І.
Передумови впровадження проекту:
- Створення хорошого кабінету і його подальший цілеспрямований, поступовий розвиток – запорука успішного навчання.
Для забезпечення ефективної роботи в кабінеті вчитель дає самооцінку обладнанню кабінету за таким критеріями:
- Аналіз умов, обладнання, дидактичного наповнення кабінету на основі співставлення з еталонною типовою моделлю навчального кабінету;
- Виділення елементів, рівень яких не відповідає нормативним вимогам;
- Виділення елементів, брак або відсутність яких може бути відтворена самостійно;
- Планування поетапного розвитку кабінету у відповідності із загальним планом розвитку гімназії;
- Оцінка наявних ресурсів та резервів, необхідних для цілеспрямованої роботи кабінету.
- Формою завершення самооцінки є складання його паспорту.
Завдання проекту:
- Створення передумов для вирішення вчителем навчальної, виховної та розвиваючої складових навчально-виховного процесу, а саме:
- Організації індивідуального та диференційованого навчання;
- Реалізації практичної та творчої складових змісту навчання;
- Забезпечення поглибленого вивчення предметів;
- Організації гурткової роботи на базі навчального кабінету;
- Проведення засідань шкільних методичних об’єднань;
- Індивідуальної підготовки вчителя до занять та підвищення його науково-методичного рівня.
Ідея проекту: кабінет повинен бути затишний, обладнаний технічними засобами навчання, світлим, комфортним, в ньому все повинно гармонійно поєднуватись.
Зміст проекту:
Роботою кабінету керує завідувач, якого призначає директор школи.
Завідувач:
Несе повну відповідальність за упорядкування, зберігання та використання навчально-наочних посібників, обладнання мі інших матеріальних цінностей;
Оснащує кабінет відповідно до вимог;
Складає перспективний план оснащення кабінету засобами навчання та шкільним обладнанням за погодженням з директором школи, забезпечує дотримання в кабінеті правил електричної та пожежної безпеки, чистоти та порядку, систематично веде відповідну документацію.
Кабінет оснащується меблями 2-3 розмірів відповідно до росту школярів. На одній стіні висять стенди з довідковим матеріалом, основними формулами, правилами. Один із стендів – із змінною інформацією («готуємось до знз», варіантами різноманітних контрольних та олімпіадних задач тощо). Заголовки до всіх постійних і змінних стендів оформлені в єдиному стилі. Впродовж задньої стіни кабінету розташовані шафи для зберігання роздаткового матеріалу, творчих робіт та учнівських презентацій, результатами (дипломи та грамоти) дослідницьких робіт. Тут же знаходиться необхідна література з відповідного предмета, систематизована відповідно до каталогу, періодична преса. Окреме місце виділено для наочності, виготовленої руками учнів.
На вікнах – легкі штори, які не перешкоджають доступу сонячного освітлення. Наявне також спецзатемнення для вікон, щоб забезпечити належну роботу проектора.
Кабінет оснащено інтерактивною дошкою. Наявність у кабінетах мультимедійної дошки і стаціонарного проектора полегшить використання інноваційних та інтерактивних технології у навчально-виховному процесі, які пов’язані із використанням комп’ютера та комп’ютерного обладнання, що сприятиме підвищенню якості надання освітніх послуг.
Кабінети математики і фізики обладнанні дошкою, що має п’ять робочих площ, на одній із них графічна сітка для побудови графіків, а середня частина дошки використовується для демонстрації екранно-звукових засобів навчання.
Робоче місце вчителя обладнане персональним комп’ютером.
Портрети видатних вчених – невід’ємна частина інтер’єру кабінету. Вони прикрашають візуальний ряд задньої стіни і не відволікають на себе уваги учнів.
Кабінети озеленені вазонами, які найбільш оптимальні для шкільних приміщень та безпеки дітей, і такі, що підвищують вологість та вміст кисню. Для розміщення великої кількості вазонів використовуються навісні полиці та підставки.
Циклограма роботи
№ з\п
|
План діяльності
|
Учасники проекту
|
Термін
|
1.
|
Оформлення:
Паспортів кабінетів;
Актів-дозволів на експлуатацію кабінетів;
Кутків з техніки безпеки.
|
Завідуючі кабінетами
|
Вересень, постійно
|
2.
|
Оформлення картотеки:
Періодичних видань;
Навчальної літератури;
Методичної літератури;
Довідкової літератури;
Художньої літератури.
|
Завідуючі кабінетами
|
Вересень, постійно
|
3.
|
Оформлення підписку на періодичну пресу.
|
Учителі відповідних предметів
|
Грудень, червень - щорічно
|
4.
|
Створення групи учнів - фітодизайнерів для озеленення кабінетів та догляду за рослинами.
|
Завідуючі кабінетами, учні , батьки
|
Листопад, постійно
|
5.
|
Організувати роботу ініціативних груп гімназистів для оформлення та розмноження навчально-методичних матеріалів.
|
Завідуючі кабінетами, заступник директора з навчально-виховної роботи
|
Протягом навчального року
|
6.
|
Систематизація матеріалів предметних олімпіад
|
Завідуючі кабінетами
|
Листопад
|
7.
|
Придбання комплектів парт для кабінетів
|
Директор, спонсори,
Батьківська громадськість
|
Протягом 2012‑2017 рр
|
8.
|
Обладнання кабінетів інтерактивними дошками та стаціонарними мультимедійними проекторами.
|
Директор, спонсори,
Батьківська громадськість
|
Протягом 2012‑2017 рр
|
9.
|
Обладнати робоче місце вчителя персональним комп'ютером.
|
Директор школи
|
Протягом 2012‑2017 н.p.
|
10.
|
Поповняти кабінети настільними іграми для відпочинку під час перерв (шахи, шашки, пазли, математичні головоломки і т.д.).
|
Завідуючі кабінетами, учні школи, батьківські комітети класів
|
Постійно
|
11.
|
Провести акцію «подаруй книгу кабінету».
|
Учні школи, батьки
|
Постійно
|
12.
|
Провести атестацію навчальних кабінетів згідно положення (додається).
|
Тимчасова атестаційна комісія
|
Серпень, щорічно
|
13.
|
Створити відеотеку кращих уроків вчителів, на яких відображено використання інноваційних методів навчання.
|
Завідуючі кабінетами, заступник директора
|
Щорічно
|
14.
|
Створити методичну скарбничку кращих уроків та дидактичних матеріалів.
|
Завідуючі кабінетами, заступники директора
|
Постійно
|
15.
|
Проводити огляд кабінетів
|
Адміністрація
|
2 рази на рік
|
Очікувані результати:
Створення оптимального робочого місця вчителя дасть можливість вдосконалити форми і методи навчально-виховної діяльності, покращити рівень викладання предмета та забезпечити високий рівень навченості учнів
Форма завершення проекту:
Створення комісії з представників адміністрації, вчителів, учнів школи та батьків для визначення кращого шкільного кабінету. Матеріальна винагорода вчителю-переможцю. Перехід на кабінетну систему навчання.